fredag 27 januari 2012

Låna pengar snabbt är inte alltid fel

Säkert har du liksom många därute i vårt ytterst konventionella lilla rike hört alla otäcka historier om att ta snabblån. Kronofogden rapporterar ständigt hur farligt det är att låna pengar snabbt, och det förefaller som om vi tror att snabblån och processen med att låna pengar snabbt på nätet automatiskt leder till skuldsättning. Så är det förstås inte. Jag har personligen tagit snabblån vid fyra tillfällen i mitt liv, och jag har aldrig varit kund hos Kronofogden, jag har inte ens hamnat hos Inkasso någon gång. Men det är jag. Man skulle kunna säga att mot bakgrund av mina personliga egenskaper och mitt sätt att tänka på och resonera runt ekonomi, så kan jag utnyttja snabblån och branschen för att låna pengar snabbt till min fördel. Jag ska försöka förklara hur jag tänker framöver. Men först ska jag ge ett par tips för situationer då den inte är så smart att ta ett snabblån. Vill du veta mer om det vanliga sättet att resonera runt Sms-lån så rekommenderar jag att du läser vidare här på Konsumentverkets sida om att låna pengar.

Då är det dumt att låna pengar snabbt! 
Det finns flera situationer där det är dumt att låna pengar snabbt till hög ränta. Var och en är ju sin egen lyckas smed, men det är verkligen ingen bra utgångspunkt att vässa sitt ekonomiska svärd, och ta ett snabblån, om man inte har en plan för hur man ska betala tillbaks lånet. Har du ingen som helst anning, så råder jag dig att avstå!

Det vanligaste när man lånar pengar snabbt och får in dem direkt på kontot är ju att man har någonstans mellan 15 till 60 dagars kredit. (Jag har även sett kreditgivare som ger 90 dagar, men det tillhör ovanligheterna tycker jag.) Så lika snabbt som du lånar pengarna , lika snabbt ska du betala tillbaks dem. Snabbt kommet, snabbt förgånget, som det heter.

Hela grejen med att låna pengar snabbt är enligt min mening att fylla ut en tillfällig ekonomisk lucka. En sådan kan vem som helst drabbas av. Kanske har man inte fått lönen utbetalad i tid, kanske väntar man på en återbetalning av en skuld, kanske har man räknat fel i sin privatekonomi och behöver några tusenlappar för att fylla ut ett tillfälligt glapp. Vad det än handlar om så ska möjligheten att låna pengar snabbt efterföljas av aktiviteten att betala tillbaks pengarna snabbt. Glöm aldrig det.

Låna pengar snabbt på kontot kan vara gratis första gången 
Jag skrev inledningsvis att jag själv har använt snabblån som ett sätt att låna pengar på till min fördel. Och det är faktiskt inte så svårt som det låter. Många kreditgivare lånar nämligen ut pengar gratis när du blir kund hos dem. De räknar ju med att du kommer låna pengar direkt någon gång i framtiden, och att få igenom kostnaden för sitt gratislån då. Men om du bara lånar en gång och sen aldrig mer får du ju ett lån till ingen ränta alls!

4 kommentarer:

  1. Vittnesmål om hur jag erbjöds ett lån utan säkerhet för bara 2%.
    Jag är Farida Agus Setiawati och jag är ett levande vittnesbörd om de goda nyheterna om Amanda Loan Firm.
    Lyssna, ingen långivare här är villiga att hjälpa dig, utan de är bara här för att slita dig dina surt förvärvade pengar. Min man och jag sökte för lån från olika långivare på nätet men i slutet var vi lurade och lurade av våra pengar genom olika lån företag på nätet.
    Vi lånade även pengar för att betala dessa online långivare men i slutet fick vi ingenting.
    Jag och min man var i skuld och vi hade ingen att köra till för att få hjälp, vårt familjeföretag rasat och vi kunde inte få pengar för att möta våra dagliga utgifter tills vi infördes till Mrs Amanda som hjälpte oss genom att erbjuda oss ett oskyddat lån.
    Kontakta Mrs. Amanda idag för ditt lån och glömma någon här lovar du lån på grund vid den senare slut kommer du inte få något lån från dem.
    För mer information om hur du når Mrs Amanda eller följa hennes låneförfaranden, Skriv mig genom någon av min e-post, faridaaguss@gmail.com och kunfarida@outlook.com.
    Eller så kan du skicka ett mail till Mrs Amanda på amandaloan@qualityservice.com, amandarichardssonloanfirm@gmail.com och amandaloanfirm@cash4u.com.

    SvaraRadera
  2. Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Behöver du ett akut lån för att rensa dina skulder eller behöver du ett aktielån för att förbättra din verksamhet? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella myndigheter? Behöver du ett lån konsolidering eller inteckning? Sök inte längre eftersom vi är här för att göra alla dina ekonomiska problem till ett minne blott. Kontakta oss via e-post:

    oceanfmortgages@gmail.com
    oceanfmortgages@gmail.com

    Det här är Ocean Finance Mortgages. Vi erbjuder lån till den som är intresserad till en rimlig ränta på 2%. Intervallet sträcker sig från 5 000,00 Euro till maximalt 100 000 000,00 Euro.

    SvaraRadera
  4. Goddag jag är så glad för jag fick mitt lån från detta bra företag LAPO efter flera bedrägliga möten från olika fuskare, du kan även kontakta dem om du behöver ett snabblån, kontakta dem nu via detta mail : lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447300508785

    SvaraRadera